Numery DID/DDI
DDI (ang. Direct Dial-In w Europie) lub (Direct Inward Dialing w USA) to nazwa usługi w systemach telefonicznych pozwalająca bezpośrednio dodzwonić się do abonenta wewnętrznego.
Odpowiednikiem usługi DDI dla połączeń wychodzących jest Direct outward dialing. W tym przypadku usługa polega na możliwości ustawiania abonentom wewnętrznym własnej prezentacji numeru dla połączeń wychodzących.
Dzięki usłudze DDI?
- możesz posiadać i opłacać wyłącznie jedno konto SIP - SIP trunk,
- ułatwiasz połączenie z abonentami wewnętrznymi poprzez przydzielenie im unikalnych numerów miejskich,
- możesz wyeliminować konieczność przełączenia rozmówców przez centralkę, czy telefonistkę,
-
- dajesz abonentom wewnętrznym korzystającym ze wspólnego konta SIP możliwość prezentacji własnym numerem miejskim
Jak działa usługa DDI w ipfon?
- włączenie usługi DDI odbywa się na prośbę naszego klienta skierowaną do naszego Biura Obsługi Klienta,
- dla połączeń przychodzących usługa realizowana jest poprzez przekazanie informacji o numerze w nagłówku TO pakietu SIP,
- dla połączeń wychodzących usługa realizowana jest po stronie klienta poprzez przekazanie informacji o numerze jakim ma prezentować się połączenie w nagłówku P-Preferred-Identity lub Remote-Party-ID. Po stronie abonenta możliwe jest to do zrealizowania na kilka sposobów i generalnie bazuje na dodawaniu odpowiedniego nagłówka do pakietu SIP.
- ipfon weryfikuje numer przekazany w wybranym nagłówku pod kontem tego czy jest on przypisany klientowi
Przykład konfiguracji dla asteriska
sposób I
- W sip.conf należy włączyć parametr sendrpid=yes dla konta SIP przez które realizowane są połączenia,
- dla lokalnych (wewnętrznych) kont SIP ustawić parametr callerid np. callerid="Tomek" <616240000>
sposób II
- dodawanie nagłówka Remote-Party-ID za pomocą aplikacji SIPAddHeader. Konieczne jest zmodyfikowanie DialPlanu, i dla połączenia wychodzącego z DID-out ustawianie żądanej prezentacji.